Gençlerin film yapım atölyesi!

Merhabalar ,

Uzun aradan sonra neden bu yazıyı yazdığımı açıklamak istiyorum ilk önce.
Bu yazıyı yazıyorum çünkü bazılarımız proje bitiminden itibaren proje üyelerine verilen kameralar ve diğer malzemelerden diğerleri kadar faydalanamamaktadır.
Hepimizin az çok emeği olduğunu düşünüyorum.. Bu emeklerin çoğu boş hayaller için, eğlenmek için veya zaman öldürmek için değil film çekmek işini devam ettirebilmek içindi ...
Peki şimdi ne mi oluyor? Nasıl mı proje içinde ötekiler olarak kalıyoruz ?
Anlatayım istanbul'da bu sene 5 proje üyesi yaşıyor. Çok değil 6 ay kadar sonra kendi tanıdığım proje üyelerinden 5 kişi daha istanbul'a yaşamak için dönecek. Bir de üniversite sınavından sonra İstanbul'a yerleşecek olan arkdaşlar var ki benim tanımadığım belli sebeplerden İstanbul'a yerleşecek arkdaşlarımızda olabilir. Belki bazılarınız şöyle düşünebilir : ' Bu projenin sınırları illeri bellidir , oralarda film çekilebilmesi çok normal. '
Ben bu arkadaşlara o zaman başka bir soru sormak isterim . Bu proje'' İllerimizi geliştirelim projese miydi? Yoksa gençlerimizi geliştirelim projesi mi?'' diye.

Hatta bazılarıda şöyle düşünebilir '' Bu ne cürret ki ? Senin işin gücün mü yok İstanul'da bu kadar insan yaşıyormuş madem onların hepsinin hakkını aramak sana mı düştü. O zaman kim nerde yaşarsa her ilimize bir kamera göndersinler dimi ama... ''

Efendim evet bunu söylemeye cüret ediyorum ... Bence hepiniz bu cüreti kendinizde bulabilirsiniz ÇÜNKÜ bazı illerimizdeki öğrencilerin şahsına malzemeler veriliyor... ' Alın bu malzeme sizin olsun deniliyor...' Madem bunu yapmaya cüret ediliyor bende istanbuldakilerin hakkını aramaya cürret ediyorum ! Kendi hakkımı aramaya cüret ediyorum..

Ben film çekmeye devam etmek istiyorum. Bunun için Edirneye gidebilme imkanım olmuyor malesef zaten gitsemde o ildeki kameraları alıp film çekmek için İstanbul'a gelemiyeceğim... Yanlış anlaşılmasınıda istemem ben şahsıma istemiyorum bu malzemeleri.. Bir kaç insanın şahsına verilebiliyorsa bu malzemeler çoğu kişinin ikamet ettiği bu ilimizde de bir kamera olması lazım diye düşünmekteyim.

Bilerek isim veya il isimleri vermek istemedim saygızlık yapmak istemem. Ama birebir konuştuğum insanlar bile var bu malzemelerin şahıslara verilmesiyle ilgili olarak...

Teşekkür ederim.
Zamanınızın bir bölümünü okumaya ayırdığınız için.




Hiç yorum yok: