AMERİKA BİZİ BÖYLE Mİ TANIYACAK:(

filmler bitti şimdi sıra seyirciyle buluşmaya insanlardan yorum almaya geldi.boğaziçi üniversitesindeki gösterime katıldım.orada insanlar sırayla izledikleri filmler hakkında yorumlar yaptılar.sıra bizim filmimize geldi edirne 1 in filmi seyirciyle buluştu buluşmasına da bi sıkıntı vardı kimse sonunda yorum yapmıyordu tabi o kısa arada bi düşünce yedi bitirdi kafamı kendi kendime 'ne oluyo kimse filmden bişey anlamadı galiba ' dedim ama biraz sonra aklıma ikinci ve daha güçlü olan ihtimal geldi.filmimize ilkokul ögrencilerine her sabah okutulan öğrenci andını konu almıştık.biz böyle bir konuyu seçtik ve işledik ama orda anladımki insanlar bu konuyu işlemeye yorumlayıp eleştirmeye çekiniyordu.sonunda beklediğim şey oldu ve birileri yorum yaptı 'çok dogru bir konuya değinmişsiniz ülkemizde olmasını istemediğimiz birşey ama malesef bu var 'dediler.o zaman birinci ihtimalin geçerliliğini yitirdiğini anladım da içime su serpildi:) tabi ikinci ihtimalin doğru olmasıda üzdü beni ülkede yanlış olan şeylere yanlış olduğunu bile bile hiçbirşey dememek,susmak...
tabi hiç susmayanlar filmlerin hiçbirini beğenmedim diyenlerde oldu.amerika bizi bu filmlerle mi tanıyacak diye soranlar da oldu.filmlerimiz tabiki beğenilmeyebilir biz bir iş yaptık diye herkes beğenecek demiyoruz ama beğenmeme nedeni amerikanın bizi bu filmlerle tanıyacak olmasından doğan bir beğenisizlikse orada bizim söyleyecek sözümüz olmalı diye düşünüyorum.
bu soruyla çok karşılaşacağız festivallerde arkadaşlar bence hepimizin bu soruya verecek yanıtı olmalı.ben bu soruya şöle cevap verdim.benim için amerikanın türkiye de yaşanan ve bizim filmlerimize konu olan olaylar hakkında ne düşündüğünün çokta önemi yok;çünkü daha önemli bir şey var benim için biz türkiyede yaşayan vatandaşlar olarak bu olaylar hakkında ne düşünüyoruz neler yapıyoruz?bu bence daha önemli bir soru ve sorun...
yani artvin belgeselini izledim türkiyenin yarısının haberi yoktur artvinde barajlar yapılıyormusta insanlar yüzlerce yıldır yaşadıkları topraklardan ediliyorlarmısta mağdur oluyorlarmışta yani bundan hangimizin haberi var.bizim ülkemizde bu sebepten dolayı üzülen dahası magdur olan insanlar var biz bunu düşünüp çare aramazken amerika bizi barajlarımızla tanısa ne olur?evden kaçan kızların belgeseli,işsizlikle ilgili olan film yani gerçekler bunlar biz bu gerçekleri görmezden gelmeye devam edelim bir yandan da dört dörtlük bir ülkede yaşıyormuşuz gibi gizlensin gerçekler öyle mi?gerçekleri gösteren bir şey yapılınca da beğenmedim diyelim!
sonra bir diğer konu amerikanın ırakta yaptıkları ortada amerika desteğiyle insan haklarını anlatmaya çalışmak ne kadar dogru diye soruyor insanlar.evet amerikanın yaptıklarından hepimiz haberdarız.bizde bu filmleri çektikki insan haklarını hem amerika hem de türkiye bir kez daha hatırlasın.amerika olmasaydı bu projeyi yapan başka bir ülke olacaktı belkı.yani bizler bu projeye katıldık diye amerikancı mı olduk amerikanın yaptıklarını savunuyoruz anlamına mı geliyor?tabiki hayır.bugun bu projenın uygulandığı yer adana olsaydı ve ben oradan katılsaydım incirlik üssü ile alakalı bir film çekerdim ve oradan kalkan uçakların her havalanışında ırakta kaç çoçuğun öldüğünü ve türkiyenin bu işe nasıl ortak olduğunu anlatırdım.
işte böyle şeylerle karşılaştık ve karşılaşacağız arkadaşlar bu tartışmalar olması gereken şeyler en azından tartışılması bile güzel insanların herşeyi kabullenip oturması etraflarındaki herşeye tepkisiz kalmasını düşünsenize ne korkunç bir olay...

Hiç yorum yok: